torsdag 29 januari 2009

Kreationer

Har nu på morgonen fått en ljusare syn på livet. Jag har investerat i en av Oprahs favorit böcker och ska nu implementera den i mitt inre.

Har nu fotat mina sjalar och vristvärmare, mina egenihopknåpade verk.



Min första sjal bestod av mormorsrutor som jag hittade mönster till i en veckotidning, med hjälp av min mor och den tillverkades rutor på löpande band och med mammas gamla garn från åttiotalet när hon var stick- och virkbiten. Det hallonröda garnet köpte jag eftersom det inte fanns så stora mängder av en färg. Färgen dämpade den pastelliga känslan. Tyvärr blev den lite i minsta laget så jag använder den inte så ofta.







Min andra sjal var egentligen en filt. Mönstret fanns till alpaca garn men jag valde ett tjockare och billigare garn och satte rutorna som jag ville ha dem och då blev det ju en sjal! Garnet heter Lima och finns i trevliga jordnära färger. Stickade även ett par vristvärmare i matchande färger. Såå tjusigt. ;-)

1 kommentar:

  1. Vilka fina mormorsrutor. Jag har aldrig provat. Det vore ju perfekt att använda restgarner och jag tycker det blir kanonhärliga sjalar!

    SvaraRadera