söndag 11 januari 2009

Hurra!!

Så var det dags att bli 37 år. Tänk att jag har fått en av de sämsta datumen att fylla år på, om man ser det rent ekonomiskt. Efter jul och nyår och innan både barnbidrag och lön. Det blir sällan de tillställningar jag vill ha. I år hade jag flaggat för att det inte skulle bli något, en flaggning som var helt bortkastad visade det sig. Min styvmor ringde och bjöd in sig själv. På hennes samtal följde ett flertal till. Insåg att jag inte kom undan tårtbak i år heller... Men jag är samtidigt väldigt glad och tacksam för att jag inte är bortglömd. Det hade nästan varit värre. Om jag börjar spara nu så kan jag ha fest nästa år. 38 är en bättre ålder att fira. När jag fyllde 28 var det stor fest, så jag kan ju ha tioårsjubileum :-) .


Det kan hända att jag har de raraste barnen i världen. De väckte mig med sång och paket, när jag kom ut i köket stod frukosten framdukad, till och med min gröt hade de gjort! Helt galet. Presenter hade de lyckats pricka in helt rätt också. Vet inte vad jag gjort för att förtjäna dessa guldungar!


Urtjusiga paket hade de gjort också! Misstänker att mormor är lite medskyldig eftersom de var där igår, men ändå. Den bästa presenten var ändå sången och frukosten. Edna och jag bakade tårta och som vanligt blev det hallontema på tårtan. Det är nåt visst med hallon. :-)

En mycket lyckad födelsedag och en mycket trött 37 åring, får man ta ledigt resten av veckan nu?? Nej just det, det fanns en uppsats att komplettera! Tänkte inte på det...










4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! Såg väldans gott ut med hallontårta!!

    SvaraRadera
  2. Det ÄR nåt speciellt med hallon!

    Gott 38:e :)

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Det är väl inte dåligt att fylla år? Du fyller ju!

    SvaraRadera
  4. Så sant så sant! Tackar för gratulationen. :-)

    SvaraRadera