tisdag 27 januari 2009

Allvarliga tvivel

Jag skäms att erkänna det här... jag har läst till lärare i fyra år snart... men jag vet inte om jag har lust att bli lärare. Jag känner mig inte hemma i akademikervärlden. Man kan inte vara sig själv, det är så konstlat och man vet aldrig på vilken fot man ska stå, känner mig som en outsider. Det känns riktigt kymigt. Min studiegrupp är urmysig och kursen är bra, men jag är inte en av dem. Jag orkar inte tänka på varje ord jag säger. Tacka vet jag vården, där får man vara människa!

Annars har dagen varit bra! Har lagat min bärbara dator, betalat räkningar (oops så var det tomt på kontot igen) och satt upp en vajer i ungarnas rum. På den vajern har jag hängt upp en massa gardinkappor så det blir en rumsavdelare. :-) Och genast uppkom det en ny källa till konflikter, jag blir galen! Men det blev riktigt mysigt. När jag var inne på dator affären och frågade vad jag skulle hitta på med min mindre sammarbetsvilliga dator så sa han att jag kunde försöka återställa den själv en gång till och köra alla uppdateringar. Jag sa att det skulle jag göra och hotade med att komma åter om det inte fungerade. Men tänk att det fungerade!! Han var såå trevlig, vet inte vad som hänt med butikspersonalen, de har visst gått charmkurser i alla kedjor. Jag njuuuter!


Så sakteliga växer sjalen fram. En ruta om dagen så är vi snart i hamn.

3 kommentarer:

  1. Som lärare har du ju alla möjligheter att vara dig själv. Du kommer ju främst vara lärare för att vara med eleverna och då kan du ju släppa loss för fullt!! Så får du väl stålsätta dig i lärarrummet om det blir för hemskt. Jag tror det kommer att bli bra. Just nu ska ju alla bara visa hur bra de är. Det slipper du förhoppningsvis sen. Iaf inte riktigt på samma sätt!!

    Fin virkning - vill se mer ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för din uppmuntran Linda. :-) Det är säkert som du säger, jag tar en dag i sänder.

    SvaraRadera
  3. jag känner som du anette. Förvisso är jag inte direkt i studievärlden längre, men ändå lite... still. Men känner igen kluvenheten. Dock tror jag du kommer bli den bästa läraren ever. Inget som bara sägs, utan för att jag verkligen tror det.

    SvaraRadera