söndag 25 januari 2009

En partypingla abdikerar

Helg, pank men med ny garderob. Joy investeringen och den nya frillan skulle testas. Gick ut blev less och gick hem. Jag har bestlutat mig för att abdikera som partypingla. Det som upptog merparten av min kväll var att det var jag och tre tjejer till som inte hade axellångt hår i lokalen. Tråkig statistik men jag har läst i en tidning att det är modernt med kort hår. Undrar om detta ingår i min åldersnojja? I alla fall så ska jag undvika att gå ut på lördagar. Det är inte lika kul som fredagar. Men fick dansa lite i alla fall, vilket är motion, och dricka lite öl, och det var ju trevligt. Det kommer nog dröja innan jag går ut på en lördag igen.

Har inte tränat på mycket länge känns det som. Tog en promenad idag i alla fall. Det gråaste tristaste vädret på länge. Gick förbi V&S gamla fabrik, de maler sönder väggarna och frigör alla armeringsjärn som de packar till balar. Balarna låg i en prydlig hög vid kajen. (bilden till vänster) Det såg riktigt tråkigt och grått ut. Lite roligt med hissdörrarna som tittar ut ur berget. (bilden till höger)

Armeringsjärnsbalarna






De blå hissdörrarna



Imorgon är det hemstudiedag och då ska jag läsa en intressant bok om utvecklingssamtal. Jag hoppas att jag inte somnar. Ska klura på en bra taktik för att hålla mig vaken. När jag skulle läsa en roman på en dag en gång läste jag två sidor och sen gick jag en runda i lägenheten och så läste jag ett par sidor till. Det funkade, hann klar boken! Får se det som motion! :-)



2 kommentarer:

  1. Vi har suttit på jobbet på morgonfikan sedan i somras och sett dem plocka isär gamla V&S bit för bit.
    Den där gula stora saken är precis som Wall-E !
    Den trycker in en massa armeringsjärn i magen på sig, trycker och klämmer (och ser lite b*jsnödig ut), och plopp så kommer det ut en armeringsjärnsbal!
    Störtcoolt!

    SvaraRadera
  2. Det måste jag se!! Jag får ta en tur förbi imorgon. :-)

    SvaraRadera