onsdag 14 januari 2009

Sista rycket

Nu har jag äntligen gått på det sista seminariet i semantik. Jag har pratat med min handledare och jag har nu en hyfsad bild av vad hon förväntar sig av uppsatsen. Hurra!! Nästan så man ska ta och gå ut och fira med en öl.

Effektiva Anette (1)har dessutom bokat en tvätttid med hjälp av den bokningscylinder som dök upp i brevlådan idag. Beställde den i November och ringde till företaget och efterlyste den i fredags. Idag ramlade den ner i min brevlåda. Hurra!! Nu ska jag spara el och tvätta så mycket som möjligt i tvättstugan. Min väninna gav mig energisnåla lampor i födelsedagspresent, så snart kammar Skelleftekraft noll här i Årsta! När ni vaknar klockan sju på lördag morgon och undrar vad Anette kan tänkas syssla med så tänk: centrifugering, tumling och mangel! Framför allt Mangel. Är obotligt förtjust i att mangla. Det blir så slätt och fint.

Effektiva Anette (2) har dessutom tagit sin bärbara dator på utflykt. Vi tog en sväng till affären där vi fann varandra, för att se hur vi skulle få dator på bättre humör. Jag ville i första hand försöka få igång ett samarbete. Tanken var god, nästan för god. Tog med kvitto och skivor, packade mina skolpapper i datorns boplats, en orange väska från Golla (väldigt snygg om jag får säga det själv). Stövlar efter skolan in i butiken och tar en nummerlapp. Den unga mannen som fick mig på sin lott frågar glatt om jag har med mig strömkabeln. STRÖMKABEL!!!! slkdifu agawe## Den ligger hemma sa jag och tillade, men ni har väl en massa sådana här? Kanske, blev svaret innan han for iväg med lätta steg till verkstadshörnan. Efter en lite stund, lite för kort tycker jag, så konstaterade han att de inte hade en så pass gammal kabel. GAMMAL!! Hallå, datorn är ju inte ens två år! Fick då förklarat för mig att alla datorer över sex månader är gamla. Och de gör nya kablar till varje modell i stort sett.. Snacka om slit och släng samhälle! Jag har inte gett upp, jag gör ett nytt försök nästa vecka, vi ska få det att fungera min dator och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar