torsdag 8 januari 2009

Point break

Så var dagens förnedring över. Galet svårt det där med syntax o semantik. Fick ett kort tag för mig att jag hade koll på semantiken, men ångrade mig när jag såg tentan. Hade tillbringat några timmar i biblioteket och försökt bringa klarhet i syntaxen, men blev nog snarare mer förvirrad. Kände mig inte ett dugg nervös innan tentan, vilket är ett dåligt omen. Funderade ett tag på om jag skulle sitta mina 30 minuter o sen gå, men avstod och skrev det jag visste. Då har jag i alla fall gjort så gott jag kunnat.

Innan vi skulle skriva gick jag och hämtade min uppsats som sent omsider var klar. Ämnet där var också Semantik, och som väntat så blir det till att skriva om!! Varför är semanik så ointressant och tråkigt på engelska? Har definitivt gett upp nu! Längtar till nästa kurs. Det fina i kråksången är att jag ska slappa hela kvällen nu och skriva om min uppsats på måndag!

Utvecklingssamtal med äldsta dottern i hennes skola. Det var en trevlig historia. Alltid trevligt med hennes utvecklingssamtal, just för att det faktiskt sker en utveckling. I love developement!

2 kommentarer:

  1. Njut en skön fredagkväll nu!

    SvaraRadera
  2. I will, med små kottar här och premiär för Let´s dance bådar det gott!! Kan nästan tycka att det slår vin på stan ;)

    SvaraRadera