torsdag 15 januari 2009

Jonas Gardell

Har just avnjutit ännu ett avsnitt av serien De halvt dolda. Den är så bra! Jonas Gardell vet vad han gör. Han spelar på alla dessa svaga strängar. Ända sedan jag läste min första bok av honom så har jag gillat hans sätt att skildra den åldrande människans situation. Det är så insiktsfullt! Även denna serie har han hittat plats för de äldre. Jag har också sett honom live två gånger och båda gångerna har jag gått från teatern med träningsvärk i magen. Det är inte ofta jag skrattar så jag får ont i magen.

Jobbade idag. Träffade den nya chefen för första gången. Han undrade vem jag var. Det var personal möte och jag tittade förbi och tänkte kolla in vem han var. Han tyckte jag skulle presentera mig för alla mina gamla jobbarkompisar. "Hej jag heter Anette och har varit anställd här sedan -91. Jag har en tjänst på Norrgården men är tjänstledig för studier." Kändes mycket pinsamt. Var duktig och gick fram och tillbaka till jobbet.

Efter jobbet så gick jag till snigelkonsum dessutom för min kurslitteratur hade kommit. Nu blir det yrkesetiska dilemman och professionella samtal i fem veckor. Jag ska dessutom studera på LHS!! Även om det inte finns längre, campus Konradsberg heter det visst. Ska bli så mysigt. Det är världens trevligaste lokaler.

2 kommentarer:

  1. Jag kan rekommendera avsnittet med Jonas Gardell i Stjärnorna på slottet. Jag har inte sett De halvt dolda (tror man kan se det på svt.play och har tänkt spana in det där), har hört att det är bra! Avsnittet hade många guldstunder :).

    SvaraRadera
  2. Har missat det avsnittet, såg det med Staffan Scheja däremot, mkt intressant. Ska genast åtgärda denna miss! Tack för tipset. :-)

    SvaraRadera