tisdag 6 januari 2009

Trettondagen

Jag se det snöar ja se det snöar, det var väl roligt? Hurra!!

Jag fyller år om några dagar, och idag snöar det.. Jag tror knappt det är sant. Tänk om jag skulle få det som ständigt står på min önskelista? En vit födelsedag. Hoppet om en vit jul har jag lagt ner, men efter Nyår händer det rätt ofta att det fryser till. Håller min tumme hårt...

En ny dag på jobbet. Kul. Äldreomsorgen behöver verkligen mer glada tillrop! Jag förstår inte varför det är så konsitigt folk de anställer? Det gör ju att man drar sig för att jobba. Att arbeta inom äldreomsorgen kan vara det roligaste som finns om man har bra arbetskamrater. Tror att alla jobb är roliga om man har motiverade arbetskamrater. Men av nån lustig anledning finns det så många inom äldreomsorgen som saknar arbetsmotivation. Dumt. Inget kan slå Bertas min när hon berättar en fräckis, eller Sunes glada tillrop när Edla äntligen fick in tårtbiten i munnen.

Dagen gick o jag var riktigt duktig o promenerade både dit o hem, 40 minuter enkel tripp. Om man promenerar istället för att åka kommunalt blir det många kilometers gång, vardagsmotion heter det visst. Beach 2009 närmar sig med stormsteg......

3 kommentarer:

  1. Även roliga jobb kan bli skit med fel kollegor.... Jag har sen nåt år hamnat i ett läge där det jag gör är väl inte det mest inspirerande, men när det dessutom kryddas med - ursäkta uttrycket - grinkärringar... ja då är det ju så att även en luttrad betonghäck som jag börjar fundera på att lyfta på densamma...

    Vardagsmotion?`
    Stegen upp till loftsängen?
    Det får duga.

    SvaraRadera
  2. Vi har visst flera saker gemensamt. Kvinna, 36 år, med bara några dagar till 37... :). Och på måndag är jag dessutom student igen! Jag hörde av vår gemensamma vän att du evt vill länka till mig... Det får du gärna göra, det är ju smickrande :). Hoppas du skriver en del på din nya blogg, följer gärna!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du lämnade en kommentar Linda, jag ska genast lägga till en länk till din inspirerande blogg. Önskar jag hade ditt hanlag med stickorna, ska lägga upp en bild på mina alster när jag samlat tillräckligt med mod. :)Ska försöka hålla igång denna, roligare att skriva om man vet att nån läser! :)

    SvaraRadera