söndag 18 januari 2009

Lat söndag

Ännu en grå dag passerade och vad har jag gjort för nytta med all min lediga tid?? Har jag tränat, promenerat, städat, skrivit uppsats eller läst? Svar NEJ. Hela dagen bara försvann. Däremot har jag lagat strömmingslåda, något jag aldrig gjort förut. Det blev riktigt gott!! Billigt och gott är ju honnörs ord när vi talar om mat i mitt hem. Undrar just om barnen skulle gilla det. De gillar ju det mesta jag lagar, men det här kanske är att korsa gränsen för vad de accepterar.

Något har jag gjort i alla fall. Jag har läst DN, tvättat en maskin, vikt tvätten från gårdagens äventyr i tvättstugan! Tänk att jag har tvättat i tvättstugan, plikttrogen och duktig som jag ska vara så lyckade jag även välta ut en hel hink med vatten i förstugan... Men med hjälp av en sopskyffel så drog jag ner det i avloppet tio meter bort. När jag genomfört den manövern så hittade jag en gummiskrapa bakom dörren. Typiskt.

Virkat har jag också gjort. Har börjat på mitt nya virkprojekt, sjalen till nyår. Den består av 50 någonting rutor och jag har virkat 5 idag. Det kommer nog ta ett tag, men om jag gör en ruta om dagen så pratar vi ju bara om ett par månader. Nu har jag inte tid med det här.. måste virka vidare.

3 kommentarer:

  1. Låter som en störtskön söndag! Precis så ska de vara! Möjligen förutom strömmingslådan kanske... Men jag är ju knepig, och att lära sig nåt nytt piggar alltid upp! :)

    SvaraRadera
  2. Ofta tycker jag att man gör mer än det känns som. Så fastän du kanske inte gjorde allt på din tänkta arbetslista, så tror jag du fick gjort precis det du behövde ;). Och vila och virka är viktigt det med!

    SvaraRadera
  3. Du får mig att småskratta för mig själv med dina kommentarer. Ja visst är det j-t irriterande att hitta gummiskrapan efter man lyckats med konstverket att skrapa ned vatten med en skyffel i brunnen =) Och lata dagar är viktiga, för att hämta energi inför kommande. Och glöm inte, att du säkert vissa dagar gör mycket mycket mycket mer än du tänkt. Så det jämnar ut sig =)

    SvaraRadera