tisdag 13 januari 2009

Back to reality

Nu är glada julen slut slut slut...


Allt är undanstädat och kontot tomt. Ett tydligt tecken på att lugnet närmar sig. Igår hade jag en slö o slapp dag. Tog en sväng till farsta och bytte en födelsedagspresent. I farsta har de en Garnaffär! Visste att det kanske skulle var dumt att gå in. Det är svårt att begränsa inköpen. Alla garner i alla färger, och de insipirerande färdigstickade saker de har som skyltning. Inte lätt för en människa med beslutsångest. Det blev två nystan med garn till min mössa som jag håller på med. Men! Sen blev det även tre stora nystan lite tunnare garn som jag ska göra en sjal av. En tunn och lite finare sjal att ha på fest :-). Den blir vinröd med glittertråd i. Jättejobb, men det kommer bli kul som sjutton. Så nu måste jag skynda att få klar min mössa. Tack för inspirationen Linda!

Igår kväll satt jag och virkade på ovannämnda mössa när de visade en mycket fascinerande dokumentär på ettan. Det handlade om två hjärnkirurger. En engelsman och en ukrainisk. Engelmannen hjälpte sin ukrainiska kollega och tog med sig utrancherat från England och hjälpte till och opererade gratis där i ukraina. De opererade en kille utan bedövning. Han låg och pratade med dem medan de hade sågat upp huvudet på honom för att avlägsna en tumör. Det sätter saker och ting i nya perspektiv. Superbra och intressant film. SVT forever!

Var på min kära kusins vernissage på konstfack i går, oj vad mycket fint de gjort. Är inte helt opartisk, men jag gillar ju hennes grejer bäst. Hon har gjort bilder i olja där hon har papiljotter och raklödder, står och rakar sig.. galet bra! Stolt kusin här. Barnen och jag promenerade till telefonplan, det tog 50 minuter och de knotar ingenting. De tyckte det var trevligt. Hmm, nåt är allvarligt fel...
Idag blir det till att skriva om uppsatsen jag fick backning på. Och sen ska jag nog försöka släpa mig till gymmet. Det är två centimeter i fel riktning runt midjan upptäckte jag till min förtvivlan igår. :(

Back to reality..oops there goes gravity...

2 kommentarer:

  1. Utan att vara nån hejdundrans Eminem-fan... Jädrikens bra låt det där!

    SvaraRadera
  2. Kul att jag inspirerar! Ser fram emot bildbevis på vad du håller på med ;)

    SvaraRadera