onsdag 28 januari 2009

Inspirerande bloggerskor

Ikväll har jag suttit och tittat igenom bloggar av virkerskor, stickerskor, kreatörer och framförallt inspiratörer! Jag blir glad i själen när jag ser all kreativitet och alla vackra saker en nål eller två stickor och garn kan åstadkomma. Tänk att allt börjar med ett garnsnöre! Inser att det är små söta grodor och djur jag ska virka, måste variera min patologiska böjelse för sjalar till förmån för små gulliga djur som går att ge bort i present till små söta barn (och kanske vuxna också för den delen). Nu ska jag sätta mig och virka min dagliga ruta i alla fall. Har funderingar på att fota min favorit sjal och lägga upp den, det är många som har gett mig komplimanger för den. :-)

Har skrivit mail till studievägledaren idag och bett om möte. Det är inte sunt att plugga och försöka dra runt ett hushåll med två deltidsboende barn. Jag gnager på ramarna och trångt är det så man går varandra på nerverna hela tiden. Studieuppehåll övervägs kraftigt.

Scouteriet gick bra, hade roligt och alla barnen var nöjda med mötet. Insåg när vi hade det att vissa pedagogiska tankar har jag ändå i mitt huvud. Kanske inte är helt fel ute med min utbilning. Dagen låt får bli en sång jag hörde idag på Oprah, varsågoda: Alica Keys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar