torsdag 22 januari 2009

Husmanskost

Nu har snart en hel veckas studier gått till ända och jag känner mig mycket upplyft! Jag tänker etiskt och det känns bra... Det är en rolig kurs, väldigt matnyttig för lärare. Syntax tentan gick däremot åt skogen konstaterade jag idag.. Inte lika illa som förra gången då jag fick F, nu fick jag ju faktiskt FX, men jag tvivlar på att den går att komplettera. Det blir till att skriva om.

Min studie grupp är supertrevlig, vi är fyra som ska undervisa på högstadiet/gymnasiet, så vi bildar en grupp. Har ett skönt flow och ingen är särskilt hysterisk. Mer än jag då möjligtvis. hade en föreläsning i eftermiddags och jag och en av gruppkamraterna satt o sov i kapp.. Den tredje medlemmen erkände att hon också nickat till och när hon vaknade såg hon att vi satt o sov lite längre bort. Jag är inte mycket för att sitta still på eftermiddagarna, jag somnar för det mesta då. Skolkade sista halvtimmen. Ingen idé att sitta där när man ändå sover.

Tog en sväng down town för att kolla om Joy hade sänkt till halva reapriset. Det hade de! Investerade i ett par kreationer till. Vilken service de har i de butikerna. En flicka hämtade en massa kläder till mig och vi var rörande överrens om vad jag skulle ha och vad jag inte skulle ha. Det är verkligen en butik jag ska gynna mer. Hur trevligt som helst. Joy på drottningatan var det.

Inför helgen har jag ordnat barnvakt, då ska jag o syrran till "Cliffan". Har längtat dit sen jag var där senast.. blir kul, nyklippt och ny garderob! Hoppas lönen rullar in innan bara..

Numera har jag riktigt kort hår i en mer brunaktig ton, är såå nöjd. Var hos min hårmagiker igår, hon vet hur man tuktar ett striptunnt hår! Lite roligt att jag är så lik min mor bara. Man kan tydligt se att vi är släkt. Ska försöka fixa lite sjysst bilder som jag kan lägga till här, den jag har är gräslig, men ibland är livet lite gräsligt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar