måndag 18 februari 2013

Upploppet närmar sig

Jaha, då var det måndag och jag har överlevt både middagen och ett IKEA besök. Middagen var inte någon lätt match. Det bjöds på välkomstdrink, salta pinnar, Burgundisk gryta med hasselbackspotatis och till efterätt blev det frödinge kladdkaka med apelsingrädde på toppen. Själv åt jag tomatsoppan med lite extra oregano på. Kändes lite torftigt när hela rummet doftade av grytan och den ostgratinerade potatisen.... suck. Efter middagen var det tipspromenad och vi gick ut i vinterkvällen med facklor och jag i alldeles för kalla skor. Höll på att frysa tårna av mig. (De tår jag tidigare på dagen tinat i badet då de var blå av köld). När vi kom i mål väntade Irish Coffee, Chocko rom, och annat varmt och starkt att dricka... fegade ur och bad att få lite starkt i mitt te. En kapsyl rom fick jag. Tillräckligt för att ett litet illamående skulle infinna sig. Efter en riktigt trevlig utevistelse, om än kylig, så gick vi in och drog svaren. Vi tjejer vann förstås! En av tjejerna visste precis vad jag höll på med. Hon hade också gjort samma resa men sedan hittat kärleken och gått upp en massa igen.  Hon tyckte det var starkt av mig att gå på middag trots den hårda dieten. Nu när detta hinder är undanröjt känns det som inget kan besegra mig!

Söndagen tillbringade jag på IKEA och tyckte jag var så smart när jag tog med lunch i flaskform, en kaffe shake. Vid 12 inmundigade jag den och allt flöt på bra. När klockan var 15 och vi inte hade betalat insåg jag att mina depåer höll på att ta slut. Men jag bet ihop och höll hela vägen hem. En shake till och så var jag människa igen.

Idag har det varit en tung dag. Trött och matt...vet inte riktigt varför. Kan det vara gårdagen som satt sina spår? Nu är klockan snart fem och jag skulle lätt kunna somna för natten. Hoppas morgondagen blir lättare!! Då är det dags för träning och en tur upp på vågen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar