torsdag 14 februari 2013

Dryga veckan på flytande kost

Jaha, så missade jag att skriva igår... Det var nog för att jag hade så mycket energi. Det var en härlig dag igår med massor av energi och lust. Allt gick i en flygande fläng och tålamodet var på topp! Efter jobbet hade jag stämt träff med en av mina viktgruppskompisar. Vi tränade istället för att ha gruppträff. Det dök upp en till gruppmedlem när vi var där så vi var tre från min grupp och dessutom var tre av mina kollegor och tränade samtidigt. Känns som att träningslokalen håller på att bli en mötesplats för alla jag känner.

Efter träningen gick jag hem till mina små hjärtan och lagade en vegetarisk lasagne. Den var tydligen god, den gick åt och doftade gott. Min gröt smakade som vanligt. Inget nytt under solen där inte.

Ny dag, nya erfarenheter!! Härliga torsdag. Alla hjärtans dag och allt. Jag bjöd på äggmackor med paprikor ditlagda som hjärtan och till kaffet blev det sockerkaka med rosa grädde spritsad som hjärtan. Själv festade jag på kycklingsoppa med extra dragon! Yummy.

Redan när jag vaknade var jag riktigt trött. Gick med tunga steg till jobbet och var sen rätt seg och orkeslös hela dagen. Lite magkänningar idag. Men som förra gången bara en liten påhälsning, sen var det lugnt. Dagen rullade på och när jag äntligen fick rast somnade jag till en stund. Skönt. Struntade i träning och solning idag. Jag får ägna mig åt det imorgon när jag har mer tid och förhoppningsvis ork.

Efter jobbet gick jag däremot till affären och belönade mig med en bukett röda tulpaner. Får man inte av någon annan kan man köpa själv. De pryder verkligen sin plats på bordet. Barnen fick Ben and Jerrys' glass "Half baked" tror jag den hette. Glada blev de så vitt jag kunde se. Att gå på Ica var lite prövande. Den finska lakridsen såg frestande ut, för att inte tala om de läckra ostarna....Jag festade loss på ett par flaskor ramlösa. Imorgon far barnen till sin far så helgen blir förhoppningsvis lättare än den förra. Ingen matlagning, inget fredagsmys och inga turer till Ica!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar