lördag 21 februari 2009

Utgång

Igår ägnade jag mig åt en ädel singelsport! Krogliv. Kändes inte så angeläget egentligen. Jag och min syster skulle ut o härja och det var kul, men jag kände en begynnande förkylning vilket förtog lite av stämningen. Ett par drinkar halkade ner i alla fall och så tog vi tricken in till stan. Jag i nya svarta jeans och min åttitals inspirerade nya tröja.

Problemen började tidigt. Vi kom iväg för sent. Borde ha bromsat redan där. Åkte i alla fall in, och när vi promenerar till stället upprepar min syster mantrat "det kommer vara lång kö" ungefär tusen gånger. Som alla läsare av boken "The Secret" vet så drar man då till sig energier som gör att detta mycket riktigt faller in. Eller ...det blir en självuppfyllande profetia som alla andra brukar säga. Kön är mkt riktigt där och rätt lång, temperaturen ligger på -5 och de som står innan är trista, de som står bakom är sådär... men vi börjar småsnacka lite. Tre killar några år yngre än mig.

Vi står i kö i en timme!! Jag var på riktigt tråkigt humör när vi väl kom in. När de killar som vi snackade med omringar min syster och ignorerade mig totalt blev det ju inte direkt bättre. Det är vid såna här tillfällen man känner sig gammal och ful. Ska nog färga håret lust igen, då känner jag mig mer fierce!

Har också fått en fin utmärkelse av Linda. Den gjorde mig jätteglad! Tack Linda!

1 kommentar:

  1. Jag vet att man inte ska driva gäck med misstag som felstavningar, men nu begick du en helt suverän sådan!

    Jag tycker absolut att du ska färga håret mer lust!!!

    Får man fråga vilket ställe som har en timme kö? Hur sena var ni egentligen?
    Förutom att det är lätt fascinerande att ni orkade stå där en timme, så är det ännu mer fascinerande att tydligen tillräckligt många är beredda att göra det, så många så att det faktiskt bildas en timmeslång kö av folk som är beredda att köa en timme!

    SvaraRadera