måndag 23 februari 2009

Biljettjakt

Jag har just varit med om en adrenalinrush eller vad det var... Magen började köra och det pirrade i halva kroppen. Händerna darrade och hjärtfrekvensen var ovanligt hög. Biljettsläpp var orsaken.

För ett drygt år sedan skulle jag köpa biljetter till Depeche Mode. Tänker att jag är nog den enda som vill ha biljett och åker med tvärbanan så jag är vid globen nån halvtimme innan kassan öppnar. Inser att jag inte är den enda som vill ha biljett, men så vansinnigt lång kö är det inte så det känns inte kört på något vis. Står och snackar med dem framför och bakom och har det rätt trevligt. Gamla konsert minnen avhandlas och värderas. Kön lunkar på och så är det tillsist min tur! Den trevliga killen innan mig köper 8 biljetter och dessa biljetter visar sig vara de sista biljetterna de har! Typiskt min otur, den gången skulle jag ha sprungit till tvärbanan jag valde att inte springa efter, har hört att man inte ska springa efter bussar och pojkar och tvärbanan är väl ungefär som en buss. Den gången jag väljer att inte springa så hade det varit värt det.

2009 Ny artist på ingång och biljett släpp. Har förberett i god tid och fixat användar loginticnet. Går upp innan sju för att logga in. Går bra. Kollar runt på andra evenemang och hux flux blir jag utkastad från sajten, tekniskt fel! Shit! Försöker logga in på den sida som kommit upp men det går inte, försök senare står det. Öppnar en ny sida och ser att jag redan är inloggad... puh! Sedan uppdaterar jag lite försiktigt med jämna mellanrum för att kolla att jag inte åker ur. Fem minuter innan släppet kommer jag ihåg att jag har spärrat mitt kort för internetköp!! Shit, in på bankens hemsida. Darrande händer missar användar namn men kommer in till slut. Pust.
Nyheterna börjar och då uppdaterar jag, köper mina biljetter och betalar via direktbetalning och loggar ur... löjligt enkelt! Stress o press helt i onödan! Men lycklig ägare till två biljetter till Pink i November!

For the record, jag fick biljett till dm iaf, syrran fixade. ;-)

1 kommentar:

  1. Pink måste ändå sitta och börja småle lite åt din historia och adrenalinrush...

    Att jämföra biljettjakt till en retrokoncert som DM med en i mängden av henne...

    Men kul att du fick dina biljetter :)
    Och välkommen till Internet ;-)

    SvaraRadera