torsdag 19 februari 2009

Sjungande lärare

Idag var det sista dagen på etikkursen, imorgon ska uppsatsen in. Är nästan klar med den, lite finputsning bara innan sänggången idag. Imorgon blir det Cliffan till kvällen, efter vick och gym. ( I love "clippings" as we say in England.) Sista dagen på etikkursen bjöd på film, en väldigt rörande film om en klass i Japan. Sen tog vår lärare ton och sjöng en sång som han ändrat texten till. Kul inslag! Avslutningsvis fick vi lite bra förhållningsregeler han ville att vi skulle ha med oss i vårt kommande värv som lärare. Hur bra som helst! Sentimentala Anette grät var femte minut, men jag dolde det väl...

Har ägnat lite tid på tunnelbana och tvärbana med att läsa idag. Har för en gångs skull hittat en bok som engagerar och säger mig någonting. Boken gavs ut i höstas och jag minns att jag läste om den med visst intresse, men tyvärr så föll den i glömska. Min väninna tipsade mig om den och jag trodde mig ha investerat i den när jag köpte en bok som hette "The Secret". Läste halva och undrade när min kompis blivit så new age-ig. Jag letade febrilt efter den del av boken där man fastställde huruvida man var otrygg-undvikande ,otrygg-ambivalent eller trygg. Insåg mig tillslut besegrad men tyckte boken var rätt kul ändå, Oprah har tydligen pratat mycket om den här boken.

Så började DN med en artikelserie på insidan och tog upp singelskapets olika orsaker och där dök titeln Hemligheten upp igen, men den här gången var det en svensk författarduo och då insåg jag att detta var boken min väninna talat om! Den kom igår och jag har snart läst ut den. Väldigt givande läsning. Kan inte riktigt diagnostisera mig själv, men de är helt klart någonting på spåret! Rekommenderas till alla som liksom jag har svårt att få till det i kärleksrelationer.

3 kommentarer:

  1. Jag är ruggigt bra på att diagnosticera!
    Ge mig bara några historier ur ditt liv, en titt i dina ögon, och en lådda röschut så ska jag placera dig i rätt fack!

    SvaraRadera
  2. Jag har läst The Secret och tror mycket på att det man tänker på får man. Inte så lätt att leva efter alla gånger dock *s*.
    Du har fått en utmärkelse av mig :).

    SvaraRadera
  3. jag har sett filmen "the secret" - nyttig att titta på då och då. Tyvärr var den ett lån från en god vän. Så nu får jag dra mig till minnes... nog så nyttigt

    SvaraRadera