torsdag 12 februari 2009

Det närmar sig

C-uppsats....

C-uppsats...

Nu är det inte många veckor kvar till den ska vara klar. Jag har inte kommit på något bra ämne ännu, men jag jobbar på det. Idag hade vi Basgruppsdag och fick en massa matnyttigt att tänka på inför stundande skrivande. Jag fick lite uppslag om ämnen och om hur man går tillväga. Jag har ingen att skriva med. Det behöver man inte ha, men frågan är om det inte är önskvärt eller kanske praktiskt. Nån att bolla idéer med eller blir det kanske nån att irritera sig på. Det vill till att det finns kemi och att det lirar med den man ska skriva så det inte blir en massa stress. Känner jag mig själv rätt så är det nog bäst att köra solo. Hittade en dikt jag skrev häromdagen när jag passade år nio när de skrev nationella.

Nationella prov

Tystnad, snörvel, prassel
Raspet ljuder över papper
Tystnad snörvel prassel
utanför stojar en parallell
Tyrstnad snörvel prassel
Radiator porlar på: tapper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar