torsdag 5 mars 2009

Livet rullar på

Har faktiskt kommit igång med träningen!! Detta har medfört ett helt nytt tempo i mitt liv. Jag har inte riktigt tid att blogga, tvätta, laga mat och plugga. Det är dumt. Men tänk vad bra inför beach -09. Sitter nu med muskelvärk i ryggen och klämmer ur mig dessa ord. Det är fascinerande att man blir så pigg av att träna, man hinner så mycket utan att känna sig stressad. Det är positivt. Denna energi rush har också bidragit till att jag har tagit reda på en firma som ska laga min mobil som varit trasig sedan englandsresan i maj. :-) Nu behöver jag bara en substitut telefon medan min lilla kamrat är på lagning. Har en idé om att jag kan kolla av min telefon på kvällen, genom att låna Myrnas telefon och dra i mitt simkort. Har jag tur kanske jag får låna hennes telefon, hon glömmer ju ändå att sätta på den titt som tätt...

Kursen jag läser nu är rolig. Handlar om bedömning, en viktig arbetsuppgift för lärare och pedagoger. Kursledare är mannen bakom LUS, riktigt intressant. Jag blir dock lite arg emellanåt på hur verkligheten ser ut ute i skolorna. Hoppas dock att jag ska kunna påverka i rätt riktning.

På förekommen anledning så slogs jag av en tanke. Om jag skulle träffa en medmänniska att starta en relation med, dvs om jag skulle bli ena halvan i ett kärleksförhållande så måste jag ju byta namn på min blogg! Det är dumt. Och hur blir det när jag har studerat klart? Då blir jag ju en arbetare. En osingel lärares vedermödor... eller vad heter det när man är osingel.. upptagen? En upptagen lärares vedermödor.. det låter det. Upptagen med vad då? Det är lättare om man är sambo, eller kanske gift, men det är ju rätt ofta människor har en relation utan att för den skull bo ihop eller vara gifta. Detta kräver helt klart lite hjärngymnastik.

2 kommentarer:

  1. Blev det någon oliv body butter? Buriti Baby luktar och mums.
    Gillar din blogg. Du uttrycker dig så bra.
    Mvh
    AnnaKajsa

    SvaraRadera
  2. Tack AnnaKajsa, de orden värmde. Jag har inte hunnit in till The Body Shop ännu, men nu kommer en helg så då kanske det bär av dit. Ska notera namnet och får då kanske omvärdera mitt val. Återkommer i ärendet. :-)

    SvaraRadera