måndag 9 mars 2009

ZZZZ

Helt obegripligt... skolkade idag för att jag skulle få lite läsning överstökad. Gick upp i tid (05.00) och tog min morgon promenad. Väckte omsorgsfullt barnen och såg till att de åt frukost. Satte på datorn när de gått och tog upp min gamla uppsats som skulle varit inne för ett par månader sedan. Råkade sätta på msn och hittade ett par kamrater online som jag chattade med samtidigt som jag skrev på uppsatsen, varför göra en sak i taget? Bestämde iofs lunchdejt med den ena och kunde därefter koncentrera mig på den andra. Skrev klart uppsatsen och mailade in den till SU. Men!! Tro inte att jag tog mig an böckerna sen..

Efter liten lunch så bestämde jag mig raskt för att ta en tur till biblioteket och låna ett par böcker, inte till mig, utan till Edna! Hennes läsning behöver ju stimuleras... Bibliotek tur och retur och väl hemma så sätter jag mig i soffan för att läsa och hinner kanske en halv sida innan jag somnar.... Jag förstår inte vad det är för fel på mig. Det är något slags konstruktionsfel, så fort jag tar i en bok så somnar jag... Och jag ska bli lärare :-(

Men jag gick min runda i alla fall och ikväll blir det gym!! Kroppen blir toppen och knoppen tappar galloppen!

3 kommentarer:

  1. Men alltså - du hann ju med precis huuuur mycket som helst innan du somnade. Var glad för det :). (Fast jag förstår förstås att det är lite frustrerande! Jag är själv konstant trött och har nu i ren desperation börjat med Ginseng och håller alla tummar att det ska funka). Så mycket bra grejer och fina skor du har shoppat förresten!

    SvaraRadera
  2. Du får meddela om det funkar!

    SvaraRadera
  3. Jag har en liten fundering....
    Det kan inte vara så att du är lite trött för att du går upp innan tuppen funderat på att eventuellt så småningom öppna ena ögonlocket...?

    Tack för trevlig lunch förresten :)

    SvaraRadera