söndag 8 mars 2009

Well S H O P P I N G, we´re shopping...


Jag, barnen och min mor tog igår en tur till det förträffliga Nacka forum, en orgie i shopping. Luftigt, ljust och trevligt, nya roliga butiker som man aldrig har hört talas om. Med ett litet rabattkuponghäfte i högsta hugg drog vi åstad och tömde det raskt i jakten på produkter som vi föresatt oss att hitta. Body butter för 125 istället för 165... nogrann utdoftning av sort.. men mamman är löjligt konservativ och valde Oliv, trots barnens innovativa förslag på papaya och grape. Provluktade även Buriti baby som inte luktade som oliv... men, till nästa gång ska jag göra en omvärdering. Hittade även nån rolig olja man kunde spraya på hela kroppen och som enligt den entusiastiska säljaren ger en fantastiskt mjuk och följsam hud. Den får också ligga på väntlistan. Inventerade mina psoriasis prickar idag och inser att jag snart har lyckats hålla dem på en relativt låg nivå en hel vinter! Första gången i mitt liv som jag har så här lite i mars. Den här tiden på året brukar det vara extra mycket. I love rutiner!


Äldsta dottern är hjälplöst fast i en bokserie av Stephenie Meyer som handlar om vampyrer, varulvar och kärlek, ett odödligt tema! Dessa böcker som har karaktären tegelstenar plöjer hon som ingenting, och jag kan nöjt notera att hennes läsutveckling går som på räls. LUS 18b som vi säger i skolan. Efter viss efterforskning och prisjämförelser investerades i del tre och fyra. Del tre fanns på rea på Åhléns och del fyra inköptes på Akademie bokhandeln med fin fin kupong! Nu är hon tämligen lättpassad, ligger som ett kolli sängen och läser..


När böckerna var inköpta så var det tänkt att vi skulle åka hem. En sista butik bara! Tamaris, en tysk skobutik bara måste vi ju gå in i! Vilken lyckträff! De hade skor som var kraftigt nedsatta och dessutom snygga i skinn! Det var inte meningen någon stans att jag skulle ha skor, men jag var ju tvungen att prova ett par chica kängor. Då kom den brutalt duktiga säljaren fram (Anette; snyggt namn, förklarar förstås varför hon var så trevlig) och hjälpte till att hitta modeller som passade och fixade bra pris. Två par skinnskor för 600, kändes som en ytterst trevlig deal. Jag inser mer och mer att jag är riktigt förtjust i klackar. Särskilt klackar som har en viss kurva.. Jag kallar dem toalettklackar. Har nu som mål att gå i högklackat mer frekvent. Högklackade stövlar i fredags, höga skor igår och det gör mindre och mindre ont! Hurra!


Är de inte underbara!

1 kommentar:

  1. Du provluktate ju i alla fall=) Själv så har jag nog snart provat varenda body butter de har. Till sommaren (om jag är tillräckligt bra i skinnet vill säga) väntar Hallon och Körsbär på mig.
    Kul för älsta dottern att ha hela serien. Meyer är lättläst trots omfånget på böckerna. Inga litterära mästerverk men ack, så lätt att fastna för. Plöjde själv hela serien i mellandagarna.
    /AnnaKajas
    P.S. Snygga pjucks! D.S.

    SvaraRadera