onsdag 19 maj 2010

Rensa i röran

Hittade en bok i bokhyllan: Rensa, röj & förändra - 101 steg mot ett bättre liv av Mary Lambert. Vet inte riktigt hur den kom hem till mig, kan ha varit någon rolig fyndlåda under nån rea på en stormarknad. Den gav mig i alla fall inspiration att börja rensa ur min överbelamrade lägenhet. Min önskan att börja rensa grundar sig mest i att jag och särbo har varit och tittat på gemensam lägenhet. Detta innebär, insåg vi båda, att våra lägenheter som vi bor i idag måste städas upp för att kunna visas för eventuella spekulanter. Ett första steg tänkte jag blir då att börja rensa redan nu. Har hunnit med badrummet och slängt gammalt junk som bara ser äckligt ut, och det känns redan mycket bättre.

När badrummet var klart rörde jag mig vidare mot vardagsrummet/sovrummet. Mycket böcker blir det och nu behöver jag ju snart inte hamstra studentlitteratur, jag är ju klar om några veckor. Funderar allvarligt på att lägga ut en annons på blocket, det finns säkert någon bok som någon behöver. Stadsmissionen ska få alla pocketböcker som jag inte har läst och som jag inte vill läsa, men som har hamnat här för att jag har så svårt att säga nej till saker som folk vill skänka till mig. Nästa steg blir att rensa ut alla avlagda kläder som jag fått och som jag faktiskt aldrig kommer att använda. Men vad gör man med en cd-spelare som inte fungerar, någon som har förslag? Vågar man slänga eller går de att laga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar