tisdag 4 maj 2010

Cykeln är min räddning



Vintern var lång och vacker. Känner mig helt nöjd med den. Jag hoppas nästa blir lika kall och skön. När det var som kallast promenerade jag dit jag skulle, det var friskt. Mitt starkaste minne av vintern 09/10 blir nog de stillastående tunnelbanorna. Mina promenader blev inte lika ensamma det var som en folkvandring på morgnarna. När våren äntligen kom fick jag börja cykla igen, vilket är en lisa för själen. Nu har jag nya bra däck som ännu så länge håller. Rullet är på topp, men växeln har då pajjat ur istället. Kan inte cykla på tvåan utan är hänvisad till trean och ettan. Hade lite problems med de nedre regionerna efter långturer och efter att ha konsulterat ett motionärs community så insåg jag att det kan vara sadeln... Nu har jag vinklat den rätt och livet känns mycket ljusare! 20 minuter mellan Årsta och Konradsberg, det är snabbare än med kommunala färdmedel. Är lite sugen på en ny cykel, min pärla är ju en flickcykel. Till och med Per erkände att den är lite liten... Har spanat lite men vet inte vad jag ska välja, en Nishiki eller en Crescent? Båda är ju tillverkade i Sverige. Funderar vidare... behöver ju inte investera denna vecka.


Stod och sålde pelargonsticklingar i år igen på mässan. Det är ju så ruskigt roligt. Min Kelette som jag tog hem förra året har jag övervintrat och den är stor nu. Har varit lite taskig mot henne och tagit bort knoppar, men nu ska hon få börja blomma är tanken.

Dåligt ljus men här är hon.

Har också vågat mig ner till kolonilotten ett par svängar nu. Odlar lite basilika och tomater i lådan som syns på bilden. Det är morgondagens projekt att plantera om dem. Jag ser fram emot massor med basilika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar