onsdag 29 april 2009

Nytt liv nya tag

Så var det dags igen för lite pep talk. Livet är riktigt komplicerat och ibland blir det för komplicerat för små studentskor. C-uppsats är ingen lek, men efter ett samtal med en kär vän i morse så förstod jag att C-uppsats är ett sk mandomsprov, alla måste igenom det och när man har gjort det blir man stärkt till själ o sinne... Detta grässtrå klamrar jag mig nu fast vid. Har i bara farten fått ändan ur vagnen och skickat iväg mail till ett par möjliga och omöjliga kontakter. Hittade en lärare på Örebro Universitet som jag mailade till och frågade om han hade något bra tips. Fick svar på två röda sekunder! Oh vad jag gillar när mail besvaras. :-) Han hade tips om en avhandlig som var under produktion och gav mig mailadress till kvinnan som skriver på den. Har därför skickat ett mail till henne nu och väntar med spänning på svar. Så från funderingar på studie uppehåll till fullt pådrag i maillådan.. nästan iaf. Ett steg i taget.

Har fått förfrågningar om vad jag ska göra på semestern och i sommar och har beslutat mig för att inte planera min sommar ett dugg! Jag ska åka till landet och leva billigt tror jag. Lite trött på dessa budget semestrar och att alltid behöva vara drivande i projektet "ha en superrolig och minnesvärd sommar". Känns som jag har gjort mitt när det gäller tråkiga somrar utan sällskap.

Träningen har blivit lite lidande på sistonde men har hamnat lite högre upp på listan nu, idag var det core med Malin, hon utstrålar ju så mycket energi. Det är löjligt roligt att träna på hennes pass. Cyklade på min tröga trasiga cykel i motvind till badet men har faktiskt lämnat in cykeln på reparation och den ska vara klar till imorgon :-) The future looks so bright I have to wear glasses... speeking of which! Jag har beställt tid för utprovning av linser! Nu är det nog med detta glasögonormande! Jag var 13 när jag fick mina första glasögon, en stolt glasögonbärerska (hade inte vett att fatta att jag blev en glasögonorm) som tyckte hon såg lite klokare ut. Sen dess har jag haft glasögon på mig varje dag och envist hävdat att det är dumt att stoppa in skit i form av linser i ögonen. Så kom jag till 37 år och har kanske drabbats av en ålderskris eller nåt för nu har jag beställt tid hos optikern. Har fått i läxa att träna mig på att ta på hornhinnan... tränar två ggr om dagen, det ska gå! Svider lätt i ögonen direkt efter men bara en kort stund, hoppas det inte är ett dåligt tecken. Jag ska bli lika fri som alla andra, kunna ha både solglasögon och hatt utan att glasögonen trycker på näsan! Återkommer i ärendet..

2 kommentarer:

  1. Jag fick också glasögon när jag var ungefär 13. Jag hade längtat efter det och blev så glad när jag faktiskt behövde... Samma med mig alltså, fattade ju nada :). Jag gick dock över till linser när jag var sisådär 15-16 skulle jag tro. Och jag LOVAR - du vänjer dig jättefort. Det är lite knöligt och slitigt i börjar och det kan svida lite - men det går fort som hejsan över och snart tänker du inte på vad du håller på med! Mina ögon var snälla med mig och när jag var 26 hade de blivit friska och sen dess behöver jag varken glasögon eller linser. Men det är väl bara en tidsfråga tills jag behöver läsglasögon ;)

    Kämpa på med C-uppsatsen, jag ska hålla tummarna för dig!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Anette, jag lider med dig och uppsats. Vi sitter i samma båt (och sommarplågan börjar snurra på 45 varv i huvudet - vi sitter i samma båt) - det är ett helvete. Om jag får säga det själv. Jag hoppas du får svar. Om inte - så ring. Igår gjorde jag min sista intervju och sitter nu och "analyserar" resultaten.. Min handledare har fått hispan! Sist vi träffades var hon faktiskt förberedd, tog sig tid i hela 40 min. Jag var så imponerad att jag glömt allt hon sa! ;)
    Lycka till med den och linserna kommer du fixa att sätta i på max 5 sek. a'la två ögon. Skönt för dig.
    Kram sofi

    SvaraRadera